تعمیر دستگاههای Toc-Analyzer

این دستگاهها همان دستگاههای اندازه گیری کربن آلی می باشند

عملا تمامی مدلهای دستگاه اندازه گیری کربن آلی یا آنالایزر toc که از دستگاه های ازمایشگاهی است ، دی اکسید کربن تشکیل شده را زمانی که کربن آلی اکسیده می شود یا زمانی که کربن غیر آلی اسیدی می شود را اندازه می گیرد .

کل کربن آلی ( TOC ) مقدار کربن پیدا شده در یک ترکیب آلی است و اغلب اوقات به عنوان یک شاخص غیر مشخص کننده ی کیفیت آب یا تمیزی تجهیزات ساخت دارویی استفاده می شود . TOC ممکن است هم چنین اشاره به مقدار کربن آلی موجود در خاک ، یا در یک شکل زمین شناسی داشته باشد . برای رسوبات سطحی دریایی ، متوسط محتوای TOC برابر با 0.5 درصد در عمق اقیانوس و 2 درصد در امتداد کناره های شرقی است .

اکسیداسیون یا از طریق احتراق کاتالیز شده توسط Pt توسط حرارت دادن پر سولفات انجام می شود یا با یک راکتور پر سولفات / UV . زمانی که دی اکسید کربن شکل می گیرد ، توسط یک آشکار ساز اندازه گرفته می شود  که این کار یا توسط یک سلول هادی ( اگر دی اکسید کربن آبی است ) یا به وسیله ی یک سلول مادون سرخ غیر متفرق شده ( بعد از تصفیه ی دی اکسید کربن آبی به فاز گازی ) انجام می شود . کشف ضریب هدایت تنها در محدوده های پایین تر TOC در آب های یون زدوده شده مطلوب است ، در حالی که کشف NDIR در تمامی محدوده های TOC بهتر است . یک متغیر توصیف شده به صورت کشف هدایت سنج غشاء ( Membrane Conductometric Detection ) به اندازه گیری TOC در یک طیف وسیع آنالیزی در هم نمونه آب های یون زدوده شده و هم غیر یون زدوده شده ، اجازه می دهد . ابزار مدرن TOC با عملکرد بالا به خوبی قادر به کشف غلظت های کربن زیر 1 میکرو گرم / لیتر هستند .

یک آنالایزر toc مقدار کربن در یک نمونه آب را تعیین می کند . توسط اسیدی کردن نمونه و آمیخته کردن نمونه با نیتروژن یا هلیم به منظور حذف کربن غیر آلی ، تنها منابع کربن آلی برای اندازه گیری باقی می ماند . دو نوع اصلی از آنالایزر دیده می شود . یک نوع که احتراق و دیگری اکسیداسیون شیمیایی را اندازه گیری می کند . از این کار به عنوان یک تست خلوص آب استفاده می شود ، چون حضور باکتری ها معرفی کننده ی وجود کربن آلی است .

کاربرد دستگاه آنالایزر toc

آنالایزر toc اولین آنالیز شیمیایی است که باید بر روی سنگ منشا پترولیوم بالقوه در اکتشاف نفت صورت گیرد . انجام این کار در کشف آلاینده ها در آب آشامیدنی ، آب خنک کننده ، آب استفاده شده در ساخت نیمه هادی و آب مورد استفاده برای استفاده ی دارویی بسیار مهم است . این آنالیز ممکن است یا توسط یک اندازه گیری مداوم آنلاین یا یک اندازه گیری مبتنی بر آزمایشگاه صورت گیرد .

کشف TOC یک عامل اندازه گیری شونده ی مهم به علت تاثیراتی است که ممکن است بر روی محیط ، سلامت انسان و فرآیند های تولید داشته باشد . TOC اندازه گیری غیر خاص ، بسیار حساس تمامی مواد آلی حاضر در یک نمونه است . بنابراین ، از آن می توان به منظور منظم سازی تخلیه بار شیمیایی آلی به محیط در یک کارخانه ی تولید استفاده کرد . علاوه بر این ، مقدار کم TOC می تواند عدم حضور مواد شیمیایی بالقوه مضر آلی در آب استفاده شده برای ساخت محصولات دارویی را تایید کند . TOC هم چنین موضوع مورد توجه در زمینه ی تصفیه ی آب آشامیدنی به علت ضد عفونی کردن محصولات فرعی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
تماس با ما